2011. január 6., csütörtök

USA -lovin' it


Tök fura leírni, hogy 2011 :D (csak mert először wordbe írom a bejegyzéseket dátum szerint, utána másolom be ide).

Most az Amerika iránti szeretetemről fogok írni.

Majdnem pont 1 éve rátaláltam Évi blogjára, nem sokkal utána Csilli blogjára, mindketten kint éltek New Yorkban. Előtte is szerettem Amerikát, titokzatos és elérhetetlen volt számomra. Akkoriban még nem is tudtam sokmindent az országról. De a lányok blogjai nagyban hozzásegítettek, hogy kiteljesedjen az USA-rajongásom. Azóta egy csomót olvastam az országról, a városokról.

Eddigi gondolataim, véleményem róla:
Ami a leginkább tetszik, az az ottani emberek mentalitása. Nem fúrják egymást hátulról (vagy oldalról?), mint a magyarok, optimisták, közvetlenek, kedvesek, nagyon segítőkészek. Nem irigyek, nem akarnak másnak rosszat, csak azért, hogy maguknak jó legyen. Magyarországon ha valaki jobban él nálad, vagy több mindent ért el az életben,  akkor tuti, hogy utálod….Miért???? Nem örülni kéne más sikerének? Én nagyon tudom értékelni, ha valaki sikeres a munkájában, család, magánélet, stb. Inkább tippeket kérnék tőle, hogy hogyan csinálta ezt ilyen jól, nem pedig utálni és azt mondani, hogy: „áá, biztosan illegális módon érte el mindezt.” Tényleg vannak ilyenek……azokat én  sem csípem egyébként. :D

Egy átlagos magyar ember ezeket gondolja az USA-ról:
-mindenki kövér – ez nem igaz, tesóm, Hédi a miami strandon kapkodta a fejét a jobbnál jobban kinéző emberektől. Voltak ducik is, de nézzünk végig egy magyar strandon, ott nincsenek?
-csúnyák a lányok. Ezt azért gondolják, mert „a magyar lányok a legszebbek”, és nehogy már mások szebbek legyenek nálunk. A Kárpát medencében sokféle nép megfordult a történelem során, és ugye a „sokvérűség” szebb embereket eredményez. Ha valaki félvér, azért is oda meg vissza vannak…. Amerikában még szebbek az emberek, mint nálunk, mert ott még most is a népesség több mint fele bevándorló..és ugye ők szaporodnak. Szóval nagyon nem igaz, hogy az amcsik csúnyák lennének.
-hülyék és buták az emberek. Tény, hogy kb mindent a kezükbe adnak készen, és nem kell gondolkozniuk. Az okosság csírája ugyanannyi emberben van meg Amerikában, mint bárhol máshol a világon. Kérdés, hogy akarják-e/tudják-e kamatoztatni. Az tényleg probléma kint, hogy súlyos pénzeket kell fizetni az egyetemi tanulmányokért, és nem tud továbbtanulni az, akinek nincs sok pénze.
Elsőre most ennyi jutott eszembe.
Mindig felhúzom magam, amint meghallok egy Amerika iránti szidást, kritikát, akármit. 

Ja, és én ezt, amiket most leírtam, mind csak gondolom, még nem tapasztaltam. 

Remélem, hogy egyszer az USA nemcsak "lovin' it" lesz, hanem livin' in is :)).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése